Sipjin staat voor decimaal. Deze poomsee vertegenwoordigt de orderlijkheid van het decimale systeem. Het betekent daarbij ook de eindaloze groei en ontwikkeling in systematische volgorde: stabiliteit. Het is de 13de van in totaal 17 WTF Taekwondo stijlvormen.

Betekenis: Stabiliteit
Aantal bewegingen: 40
Graduatie: 5de dan
Begin: Gesloten gereedstand

  1. Breng beide armen boven het hoofd terwijl een dubbel opwaarts voorarm blok wordt uit gevoerd.
  2. Draai 90 graden in de richting van W zodat een links achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een inwaarts voorarm blok wordt uitgevoerd.
  3. Blijf in dezelfde positie terwijl met links een buitenwaarts meshand blok wordt uitgevoerd.
  4. Beweeg de linkervoet zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een speerhand aanval wordt uitgevoerd.
  5. Blijf in dezelfde positie terwijl met links een middenstoot wordt uitgevoerd.
  6. Blijf in dezelfde positie terwijl met rechts een midden tegengestelde stoot wordt uitgevoerd.
  7. Breng het rechterbeen hoog de lucht in en plaats daarmee een rondwaarts trap gevolgd door een stomp.
  8. Kruis de linkervoet achter de rechtervoet in de richting van W en plaats de rechtervuist op de heup en stap in naar een L-stand terwijl met rechts een zijwaartse stoot wordt uitgevoerd.
  9. Draai 180 graden op de linkervoet in de richting van E terwijl twee elleboogslagen worden uitgevoerd.
  10. Trek de linkervoet terug naar de rechtervoet, stap dan uit met de rechtervoet in de richting van E zodat een rechts achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een inwaarts voorarm blok wordt uitgevoerd.
  11. Blijf in dezelfde positie terwijl met rechts een buitenwaarts meshand blok wordt uitgevoerd.
  12. Beweeg de rechtervoet zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een speerhand aanval wordt uitgevoerd.
  13. Blijf in dezelfde positie terwijl met rechts een middenstoot wordt uitgevoerd.
  14. Blijf in dezelfde positie terwijl met links een midden tegengestelde stoot wordt uitgevoerd.
  15. Breng het linkerbeen hoog de lucht in en plaats daarmee een rondwaarts trap gevolgd door een stomp.
  16. Kruis de rechtervoet achter de linkervoet in de richting van E en plaats de linkervuist op de heup en stap in naar een L-stand terwijl met links een zijwaartse stoot wordt uitgevoerd.
  17. Draai 180 graden op de rechtervoet in de richting van E terwijl twee elleboogslagen worden uitgevoerd.
  18. Draai 90 graden op de bal van de linkervoet in de richting van S zodat een rechts achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een inwaarts voorarm blok wordt uitgevoerd.
  19. Blijf in dezelfde positie terwijl met rechts een buitenwaarts meshand blok wordt uitgevoerd.
  20. Beweeg de rechtervoet zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een speerhand aanval wordt uitgevoerd.
  21. Blijf in dezelfde positie terwijl met rechts een middenstoot wordt uitgevoerd.
  22. Blijf in dezelfde positie terwijl met links een midden tegengestelde stoot wordt uitgevoerd.
  23. Beweeg naar voren zodat een links achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl een dubbel neerwaarts meshand blok wordt uitgevoerd.
  24. Beweeg naar voren zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een dubbel duwend blok wordt uitgevoerd.
  25. Draai 90 graden op de linkervoet in de richting van E, stap uit met de rechtervoet zodat de L-stand wordt ingenomen terwijl een midden meshand wig blok wordt uitgevoerd.
  26. Trek de rechtervoet op schouderbreedte gelijk aan de linkervoet en kruis beide voor het lichaam zodat een dubbel laag voorarm blok wordt uitgevoerd.
  27. Draai 90 op de rechtervoet in de richting van N en stap uit in de richting van N zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een draaiende stoot wordt uitgevoerd.
  28. Blijf in dezelfde positie terwijl een dubbel duwend blok wordt uitgevoerd.
  29. Beweeg naar voren terwijl met rechts een voorwaartse trap wordt uitgevoerd.
  30. Laat het been vallen zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een oneven stoot wordt uitgevoerd.
  31. Beweeg naar voren terwijl met links een voorwaartse trap wordt uitgevoerd.
  32. Laat het been vallen zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een oneven stoot wordt uitgevoerd.
  33. Beweeg naar voren terwijl met rechts een voorwaartse trap wordt uitgevoerd.
  34. Laat het been vallen en spring dan meteen naar voren zodat een gekruiste positie wordt ingenomen terwijl met rechts een rughandvuist slag wordt uitgevoerd.
  35. Draai op de rechtervoet in de richting van S en stap voorwaarts in de richting van S zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een dubbel duwend blok wordt uitgevoerd.
  36. Trek de linkervoet terug naar de rechtervoet terwijl een laag gekruist voorarm blok wordt uitgevoerd.
  37. Beweeg naar voren zodat een rechts achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een midden rughand blok wordt uitgevoerd.
  38. Beweeg naar voren zodat een links achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl een oneven stoot wordt uitgevoerd.
  39. Beweeg naar voren zodat een rechts achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl een oneven stoot wordt uitgevoerd.
  40. Draai 90 graden op de rechtervoet in de richting van N.