De WTF Taekwondo poomsae Oh Jang betekend wind. Wind is een zachte kracht, maar kan ook furieus zijn en alles vernietigend wat op haar pad komt. Deze poomsee behoort uitgevoerd te worden als de wind. Zacht, maar wetend dat een enkele beweging vernietigend kan zijn.

Betekenis: Wind
Aantal bewegingen: 31
Graduatie: 4de kup
Begin: Gesloten gereedstand

  1. Beweeg de linkervoet naar W zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  2. Beweeg de linkervoet naar de rechtervoet zodat een gesloten gereedstand wordt ingenomen terwijl met links een hamervuist slag wordt uitgevoerd.
  3. Beweeg de rechtervoet naar E zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  4. Beweeg de rechtervoet naar de linkervoet zodat een gesloten gereedstand wordt ingenomen terwijl met links een hamervuist slag wordt uitgevoerd.
  5. Beweeg de linkervoet naar N zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  6. Beweeg zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  7. Beweeg de rechtervoet naar voren en geef met deze voet een hoge voorwaartse trap.
  8. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een hoge neerwaartse rughandstoot wordt uitgevoerd.
  9. Beweeg zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  10. Beweeg de linkervoet naar voren en geef met deze voet een hoge voorwaartse trap.
  11. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een hoge neerwaartse rughandstoot wordt uitgevoerd.
  12. Beweeg zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  13. Beweeg naar voren en stamp met de rechtervoet zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een hoge neerwaartse rughandstoot wordt uitgevoerd.
  14. Beweeg de linkervoet naar E zodat een links achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met de linker meshand een middendekkingsblok wordt uitgevoerd; rechtervuist rust op de heup.
  15. Beweeg zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een horizontale elleboogstoot wordt uitgevoerd.
  16. Beweeg de rechtervoet naar W zodat een rechts achterwaartse positie wordt ingenomen terwijl met de rechter meshand een middendekkingsblok wordt uitgevoerd; linkervuist rust op de heup.
  17. Beweeg zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een horizontale elleboogstoot wordt uitgevoerd.
  18. Beweeg de linkervoet naar S zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  19. Beweeg zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  20. Beweeg de rechtervoet naar voren en geef met deze voet een middelhoge voorwaartse trap.
  21. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  22. Beweeg zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  23. Beweeg de linkervoet naar E zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een hoog blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  24. Beweeg de rechtervoet naar voren en geef met deze voet een zijwaartse trap.
  25. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een horizontale elleboogstoot wordt uitgevoerd.
  26. Beweeg de rechtervoet naar W zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een hoog blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  27. Beweeg de linkervoet naar voren en geef met deze voet een zijwaartse trap.
  28. Trek de linkervoet voorwaarts terug zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een horizontale elleboogstoot wordt uitgevoerd.
  29. Beweeg zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een middeninwaarts blok met de onderarm wordt uitgevoerd.
  30. Beweeg de rechtervoet naar voren en geef met deze voet een middelhoge voorwaartse trap.
  31. Wanneer men het rechterbeen laat vallen, springt men naar voren zodat een x-positie wordt ingenomen waarbij de linkervoet achter de rechtvoet staat terwijl met rechts een hoge neerwaartse rughandstoot wordt uitgevoerd met KIHAP!