De tul Kwang-Gae dankt zijn naam aan de 19de koning van het Koguryo rijk: Kwan Gae Toh Wang. Deze koning heroverde alle verloren territoria, inclusief het grootste gedeelte van Matsjoerije. Het diagram staat voor expansie, de 39 bewegingen zijn de eerste twee cijfers uit zijn troningsjaar: 391 n.Chr.

Betekenis: Koning
Aantal bewegingen: 39
Graduatie: 2de dan
Begin: Gereedstand met hemelse handen

  1. Breng de linkervoet naar de rechtervoet, tot een gesloten gereed stand van B naar D gevormd is, terwijl beide handen een cirkel beweging maken.
  2. Beweeg de linkervoet naar D, tot een linker loopstand naar D, terwijl een opwaartse stoot naar D gegeven wordt met de rechterhand. Uitgevoerd in slowmotion.
  3. Beweeg de rechtervoet naar D, tot een rechter loopstand naar D, terwijl een opwaartse stoot naar D gegeven wordt met de linkervuist. Uitgevoerd in slowmotion.
  4. Beweeg de linkervoet naar de zijkant van de rechtervoet en beweeg de rechtervoet dan naar D, tot een rechter loopstand, terwijl op hetzelfde moment een hoge gehaakte blok naar D gegeven wordt met de rechter zijhandpalm. Gevormd in een dubbele stap beweging.
  5. Beweeg de rechtervoet naar C in een glijdende beweging om een rechter L-stand richting D te vormen, terwijl een lage verdedigingsblok naar D gegeven wordt met de mes hand.
  6. Beweeg de rechtervoet naar de zijkant van de linkervoet en beweeg de linkervoet dan naar D, tot een linker loopstand richting D, terwijl een hoge gehaakte blok gegeven wordt naar D met de linker zijhandpalm. Gevormd in een dubbele stap beweging.
  7. Beweeg de linkervoet naar C in een glijdende beweging om een linker L-stand richting D te vormen, terwijl een lage verdedigingsblok naar D gegeven wordt met de mes hand.
  8. Beweeg de linkervoet naar D, tot een achtervoetstand naar D met het linker been voor, terwijl een hoge verdedigingsblok gegeven wordt naar D met de mes handkant.
  9. Beweeg de rechtervoet naar D, tot een achtervoetstand naar D met het rechterbeen voor, terwijl een hoge verdedigingsblok gegeven wordt met de mes handkant.
  10. Beweeg de linkervoet naar de zijkant van de rechtervoet en draai dan tegen de klok in, draaiend op de linker bal van de voet om een loopstand naar C te vormen met het linker been voor, terwijl een opwaartse blok naar C gegeven wordt met de rechter handpalm. Uitgevoerd in slowmotion.
  11. Beweeg de rechtervoet naar C tot een loopstand met het rechter been voor, terwijl een opwaartse blok naar C gegeven wordt met de linker handpalm. Uitgevoerd in slowmotion.
  12. Maak een lage blok voor met de rechter mes hand in een circulaire beweging uitgevoerd in de linker handpalm, terwijl de linkervoet naar de rechter voet gebracht wordt om een gesloten stand te maken richting C.
  13. Maak een controleblok naar E met de linker voet, terwijl de handen in dezelfde positie gehouden worden als in de vorige beweging.
  14. Maak een zijwaartse trap naar E met de linker voet terwijl de handen in dezelfde positie gehouden worden als in de vorige beweging. Voer deze laatste twee beentechnieken opeenvolgend uit.
  15. Breng het linker been omalaag naar E om een L-stand richting E te maken met het linker been voor, terwijl een hoge inwaartse slag naar E gegeven wordt met de rechter mes hand en breng de linkervuist naar de voorkant van de rechter schouder.
  16. Maak een neerwaartse slag naar E met de zijkant van de linker vuist, terwijl een gesloten stand naar C gemaakt wordt door de linkervoet snel naar de rechtervoet te trekken.
  17. Maak een controleblok naar F mat de rechter voet, terwijl de handen in dezelfde positie als in de vorige beweging gehouden worden.
  18. Maak een zijwaartse trap naar F met de rechter voet, terwijl de handen in dezelfde positie gehouden worden als in de vorige beweging. Voor deze twee laatste beentechnieken opeenvolgend uit.
  19. Breng het rechter been omlaag naar F om een L-stand richting F te maken met het rechterbeen voor, terwijl een hoge inwaartse slag naar F gegeven wordt met de linker mes hand en breng de rechtervuist naar de voorkant van de linker schouder.
  20. Maak een neerwaartse slag naar F met de zijkant van de rechter vuist, terwijl een gesloten stand naar C gemaakt wordt door de rechtervoet snel naar de linkervoet te trekken.
  21. Beweeg de linker voet naar C tot een lange stand richting C met het linker been voor, terwijl een pressblok met de rechter handpalm gemaakt wordt. Uitgevoerd in slowmotion.
  22. Beweeg de rechter voet naar C, tot een lange stand richting C met het rechter been voor, terwijl een pressblok met de linker handpalm gemaakt wordt. Uitgevoerd in slowmotion.
  23. Beweeg de rechter voet naar D met een stampende beweging uitkomend in zitstand richting F terwijl een hoge slag gegeven wordt naar D met de achterkant van de rechter vuist.
  24. Maak een midden blok naar D met de rechter onderarm, terwijl de linker vuist deze ondersteunt, in een loopstand met het rechter been voor, richting D, draaiend op de linker bal van de voet.
  25. Maak een lage blok naar D met de rechter onderarm, terwijl je verplaatst naar C en terwijl de loopstand wordt aangehouden richting D en de rechterhand in dezelfde positie blijft.
  26. Maak een hoge steek naar D met de vingertoppen van de rechter hand, terwijl een loopstand richting D met het rechter been voor gemaakt wordt in een glijdende beweging. Uitgevoerd in slowmotion.
  27. Beweeg de linker voet richting C met een stampende beweging uitkomend in zitstand richting F terwijl een hoge slag gegeven wordt naar C met de achterkant van de linker vuist.
  28. Maak een middenblok naar C met de linker onderarm, terwijl de rechter vuist deze ondersteunt, in een loopstand met het linker been voor, richting C, draaiend op de rechter bal van de voet.
  29. Maak een lage blok naar C met de linker onderarm, terwijl je verplaatst naar D en terwijl de loopstand wordt aangehouden richting C, en de linkerhand in dezelfde positie blijft.
  30. Maak een hoge steek naar C met de vingertoppen van de linker hand, terwijl een loopstand richting C met het linkerbeen voor gemaakt wordt in een glijdende beweging. Uitgevoerd in slowmotion.
  31. Beweeg de rechter voet in een stampende beweging richting C tot een loopstand met het rechterbeen voor gevormd wordt, terwijl een dubbele hoge stoot naar C gegeven wordt.
  32. Beweeg de linker voet naar A met een stampende beweging tot een loopstand richting A met het linker been voor, terwijl een dubbele lage opstoot richting A gegeven wordt.
  33. Maak een voorwaartse trap midden richting A met de rechter voet, terwijl de handen in dezelfde positie gehouden worden als in de vorige beweging.
  34. Stap door met links richting A en draai om naar B terwijl je uitstapt in een korte stand met het rechter been voor en maak een verdedigingsblok op midden hoogte met de mes kant van de handen.
  35. Beweeg de linkervoet naar B in een lange loopstand met het linker been voor terwijl een hoge stoot richting B gegeven wordt met de linker vuist.
  36. Beweeg de rechtervoet naar B met een stampende beweging tot een loopstand richting B met het rechterbeen voor, terwijl een dubbele lage opstoot richting B gegeven wordt.
  37. Maak een voorwaartse trap midden richting B met de linker voet, terwijl de handen in dezelfde postitie gehouden worden als in de vorige beweging.
  38. Stap door met rechts richting B en draai om naar A terwijl je uitstapt in een korte stand met het linker been voor en maak een verdedigingsblok op midden hoogte met e mes kant van de handen.
  39. Beweeg de rechtervoet naar A in een lange loopstand met het rechter been voor terwijl een hoge stoot richting A gegeven wordt met de rechter vuist.

Kwang-Gae
Kwang-Gae
Kwang-Gae
Kwang-Gae
Kwang-Gae