I Jang is de tweede WTF Taekwondo stijlvorm. Het staat voor meer. In de diepte van het meer bevinden zich schatten en mysteries. De bewegingen van deze poomsee moeten uitgevoerd worden in de wetenschap dat de mens beperkingen heeft, welke overbrugt kunnen worden. Dit zal leiden tot een gevoel van geluk, al wetend dat we onze toekomst kunnen sturen.

Betekenis: Meer
Aantal bewegingen: 23
Graduatie: 7de kup
Begin: Gesloten gereedstand

  1. Beweeg de linkervoet naar W zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  2. Beweeg naar voren zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een gestrekte stoot wordt uitgevoerd.
  3. Beweeg de rechtervoet naar E zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  4. Beweeg naar voren zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een gestrekte stoot wordt uitgevoerd.
  5. Beweeg de linkervoet naar N zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een inwaarts midden laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  6. Beweeg naar voren zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een inwaarts midden laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  7. Beweeg de linkervoet naar W zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  8. Beweeg de rechtervoet naar W en geef met de rechtervoet een hoge voorwaartse trap.
  9. Beweeg de rechtervoet naar W zodat een rechts voorstaande positie wordt ingenomen terwijl met rechts een hoge gestrekte stoot wordt uitgevoerd.
  10. Beweeg de rechtervoet naar E zodat een rechts voorstaande positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  11. Beweeg de linkervoet naar E en geef met de linkervoet een hoge voorwaartse trap.
  12. Beweeg de linkervoet naar E zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een hoge gestrekte stoot wordt uitgevoerd.
  13. Beweeg de linkervoet naar N zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een hoog blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  14. Beweeg naar voren zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een hoog blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  15. Maak een draai van 270 graden en beweeg de linkervoet naar E zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een inwaarts midden laag blok met de rechteronderarm wordt uitgevoerd.
  16. Maak een draai van 180 graden en beweeg de rechtervoet naar W zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een inwaarts midden laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  17. Beweeg de linkervoet naar S zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl een laag blok met de linkeronderarm wordt uitgevoerd.
  18. Beweeg de rechtervoet naar S en geef met de rechtervoet een middenvoorwaartse trap.
  19. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een gestrekte middenstoot wordt uitgevoerd.
  20. Beweeg de linkervoet naar de rechtervoet en geef met de linkervoet een middenvoorwaartse trap.
  21. Trek de linkervoet voorwaarts terug zodat een links voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met links een gestrekte middenstoot wordt uitgevoerd.
  22. Beweeg de rechtervoet naar de linkervoet en geef met de rechtervoet een middenvoorwaartse trap.
  23. Trek de rechtervoet voorwaarts terug zodat een rechts voorwaartse positie wordt ingenomen terwijl met rechts een gestrekte middenstoot wordt uitgevoerd en KIHAP!